Szukaj na tym blogu

piątek, 22 marca 2013

wiosenne kwiatki

Co robić żeby kaktusy kwitły? Już o tym pisałam i każdy ma swoją metodę. Ogólnie warunki powinny być podobne do warunków naturalnych, w których rosną dane kaktusy. Czyli trzeba wiedzieć dokładnie co to za kaktus, gdzie występuje, jaki tam jest klimat i stworzyć mu podobne pory roku. Nie jest to łatwe i udaje się w szklarniach, gdzie można regulować temperaturę i wilgotność otoczenia.
W moich - domowych warunkach - robię co się da. Czyli zimą nie podlewam, a na wiosnę podlewam. Latem wystawiam na dwór i obficie podlewam. Oprócz tego nawożę, przesadzam i walczę z robalami.
Ponieważ, teoretycznie, jest wiosna (na razie polega to głównie na wydłużeniu się dnia), zaczęłam już podlewanie i nawożenie. Zakwitła mi już mammilaria i jeszcze nie pamiętam co. Szykują się kolejne kwiaty, na razie są pączki.




2 komentarze:

  1. Witam!
    Kupiłam ostatnio w NOMI mammilarię z kwiatami ( jeszcze nie rozkwitniętymi), po przywiezieniu do domu ją podlałam. Od tamtego czasu prawie wszystkie kwiatki zrobiły się czarne i mocno się skurczyły. Zostały mi tylko 2. Czy mogło tu zawinić zbyt szybkie podlanie kaktusa ?
    Pozdrawiam,
    Nelly

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sądzę, kaktusy można podlewać w sezonie. Niektóre kaktusy kwitną bardzo krótko, ale akurat nie mammilarie. Może to była rebutia? Często w marketach są błędne etykiety. Ja ostatnio nabyłam rebutię, a metka miała, że to mammilaria.

    OdpowiedzUsuń