Szukaj na tym blogu

piątek, 6 marca 2009

Astrophytum ornatum

Kupiłam sobie tego kaktusika w zeszłym roku na jarmarku franciszkańskim. Radzę kliknąć na powyższe zdjęcie i zobaczyć jaki jest piękny. Jego ozdobą są nakrapiane na biało żebra z ostrymi krawędziami, ciernie ma niepozorne. Moje astrophytum jest jeszcze malutkie, ale w książce piszą, że ten gatunek może być ogromny (wysokość 90 cm, średnica 30 cm, a w naturalnych warunkach nawet 180 cm). Pochodzi z Meksyku, kwitnie na żółto, ma ładne duże kwiaty, ale mój jeszcze nie kwitł i chyba na razie nie będzie, bo podobno kwitnie nie wcześniej niż 15 lat po wykiełkowaniu... Poczekamy, co to jest 15 lat? Tylko jak mi przez ten czas takie wielkie te kaktusiory wyrosną to gdzie ja je pomieszczę?? A jeszcze ciągle przybywają nowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz